Lamborghini Gallardo LP 550-2 Spyder poate fi privit drept un Gallardo Balboni decapotabil. Puterea este aceeaşi, 550 CP, iar puntea care face legătura dintre motor şi asfalt este tot cea din spate. Cu alte cuvinte, este al doilea Lamborghini care beneficiază de tracţiune spate sau, după cum ar spune puriştii, de propulsie.
Diferenţa faţă de coupe-ul din care derivă Gallardo LP 550-2 Spyder, fără a-i prelua numele complet, este dată de acoperişul textil retractabil, ce permite exploatarea întregii plaje de performanţă oferite de maşină, fără nicio limitare aerodinamică.
Iar dacă tot am ajuns la capitolul performanţe, merită să menţionăm faptul că binecunsocutul motor V10 de 5,2 litri oferă o viteză maximă de 319 km/h, în condiţiile unui demaraj care aruncă maşina de la 0 la 100 km/h într-un interval de doar 4,2 secunde.
Oficialii Lamborghini promit o dinamică fără compromis, iar pentru ca adoptarea tracţiunii spate să nu pună probleme în cazul virajelor luate în forţă, amortizoarele au fost adaptate la cerinţele noului transfer de mase şi sistemul ESP a fost ajustat corespunzător. Noul Gallardo va lua loc în gama cabrio a italienilor, alături de LP 560-4 Spyder şi LP 570-4 Spyder Performante.